FANDOM

Meliodas
Meliodas 2 Bookmark
Kanji/Kana メリオダス
Rōmaji Meriodasu
Pseudonim Kapitan
Lord Meliodas
Meliodaz
Przeklęty Demon
Smoczy Grzech Gniewu
Dane osobowe
Wiek 3000+
Urodziny 25 lipca
Rasa Demon
Płeć Mężczyzna Malesymbol
Wzrost 152 cm
Waga 50 kg
Kolor oczu Zielone
Kolor włosów Blond
Grupa krwi B
Status
Rodzina Estarossa (młodszy brat)
Liz (ukochana)
Zeldris (młodszy brat)
Przynależność Bar "Pod Kapeluszem Dzika"
Klan Demonów (dawniej)
Królestwo Danafor (dawniej)
Królestwo Liones
Siedem Grzechów Głównych
Zajęcie Kapitan Siedmiu Grzechów Głównych
Wielki Święty Rycerz Danafor (dawniej)
Właściciel baru "Pod Kapeluszem Dzika"
Ranga Diamentowy (dawniej)
Poziom mocy 60000+
Moc Całkowita Kontra
Święty Skarb Lostvayne
Ekwipunek Miecz Liz (dawniej)
Rękojeść Smoka (dawniej)
Symbol Smok Symbol Smok
Debiut
Manga Rozdział 1
Anime Odcinek 1
Seiyū Yūki Kaji
Galeria obrazów

Meliodasメリオダス」 jest kapitanem Siedmiu Grzechów Głównych oraz Grzechem Gniewu, którego symbolem jest Smok. Jest właścicielem baru "Pod Kapeluszem Dzika", a także głównym protagonistą serii. Jego Świętym Skarbem jest Demoniczny Miecz, Lostvayne, którego używa w połączeniu z jego mocą, Całkowitej Kontry.

WyglądEdytuj

Meliodas anime apariencia completa
Wygląd
Meliodas wygląd2
Obecnie (Manga)

Meliodas jest niskim blondynem o zielonych oczach. Na jego lewym ramieniu widnieje tatuaż, który symbolizuje jego przynależność do Siedmiu Grzechów Głównych. Nosi on białą koszulę z długim rękawem na tym luźną kamizelkę koloru czarnego oraz luźno zawieszony czerwony krawat. Ma również białe spodnie, które sięgają mu do kolan. Jego buty są koloru czarnego z zielonymi elementami, mają one szeroką cholewę i lekki obcas. Na plecach nosi pochwę przymocowaną brązowym pasem ze złotą klamrą w niej znajduje się złamany miecz, a jego klinga ma kształt smoka. Mimo swego wieku wygląda bardzo młodo.

Obecnie nosi długą koszulę z długimi szerokimi mankietami, jest ona wiązana z przodu oraz posiada zdobiony kołnierzyk, na obu rękawach znajduje się herb baru "Pod Kapeluszem Dzika", a na plecach symbol świnki. Jego spodnie zmieniły kolor na czarny.

OsobowośćEdytuj

Meliodas jest bardzo szczerą i odważną osobą, nie chwali się swoją siłą i lubi pożartować. Ma bardzo silne poczucie sprawiedliwości, nie poddaje się mimo przeciwności losu i zawsze dąży do poznania prawdy. Nie okazuje swoich słabości nawet, gdy jest poważnie ranny. Mimo iż jest Grzechem Gniewu jest bardzo spokojną osobą lecz zmienia się to, gdy jego bliskim grozi niebezpieczeństwo albo, gdy ktoś chce odebrać mu jego miecz (dla przykładu zostawia Banowi trwałe blizny, gdy ten chce zobaczyć miecz). Mimo to nie lubi zabijać nawet, gdy dana osoba stanowi zagrożenie dla grupy np. Guila, przez co zdaje się być miękki i naiwny. Żyje z ogromnym poczuciem winy że nie zdołał ocalić królestwa Danafor i stracił tam swoja ukochaną. Mimo to jest bardzo sprośny zdaje się być kobieciarzem, korzysta z każdej okazji pomacania Elizabeth.

HistoriaEdytuj

3000 lat temu Edytuj

3000 lat temu Meliodas był kapitanem Dziesięciu Przykazań. Był on najbardziej szanowanym spośród wszystkich Przykazań. Według Estarossy, Meliodas gdy był ich liderem nawet boginie nie mogły nic zrobić, sparaliżowane strachem w jego obecności. Wszyscy zaakceptowali go jako godnego następcę króla Demonów. A wtedy nie wiadomo dlaczego zdradził ich i poporowadził cały demoniczny świat ku zagładzie. Zamordował 2 członków z Dziesięciu Przykazań. Wtedy też po jego zdradzie, Meliodas walczył u boku króla Wróżek Gloximy oraz Dolora. Estarossa powiedział, że to Meliodas doprowadził do wojny 3000 lat temu.

FabułaEdytuj

Wątek WprowadzenieEdytuj

W wiosce Kaynes pod dachem baru "Pod Kapeluszem Dzika" roi się od klientów, jego właścicielem jest bardzo młodo wyglądający Meliodas. Alkohol ma świetny jednak jego umiejętności kuchenne pozostawiają wiele do życzenia, gdy kolejny talerz jedzenia znajduje się na ziemi do akcji wkracza jego przyjaciel Hawk, gadająca świnia zajmująca się resztkami, dzięki niemu podłoga aż błyszczy. Meliodas przysłuchuje się gościom rozmawiającym o plotkach jakie krążą na temat rycerza nazywanego "Wędrującym Rdzawym Rycerzem", klienci żartują między sobą że jest to jedynie bajka wymyślona aby straszyć dzieci, jednak zaczynają rozmawiać o Siedmiu Grzechach Głównych.

Tumblr nd0h3mqcy11s3dw0xo1 500

Do baru wkracza rycerz, wzywający Siedem Grzechów Głównych, goście uciekają a rycerz przewraca się. Okazuje się że w środku jest kobieta, która właśnie straciła przytomność. Meliodas zabiera ja do sypialni i sprawdza czy aby na pewno nie pomylił się oceniając jej płeć poprzez dotkniecie jej piersi. Dziewczyna odzyskuje przytomność, jest zdezorientowana. Dowiaduje się od Meliodasa gdzie się znajduje oraz że jest właścicielem baru, prezentuje jej również złamany oręż, który ma służyć jako przestroga dla niesfornych klientów. Meliodas proponuje dziewczynie coś do jedzenia, mimo że jedzenie jest paskudne, dziewczyna płacze i dziękuje za wspaniały posiłek. W rozmowie wyjawia również cel swej podróży, którym jest odnalezienie Siedmiu Grzechów Głównych.

Do drzwi baru zaczynają dobijać się rycerze z garnizonu u podnóża góry. Meliodas otwiera drzwi i woła poszukiwanego rycerza, w drzwiach pojawia się Hawk ze zbroją. Alioni wściekły, że stroi się z nich żarty chwyta Meliodasa za koszulę i podnosi, w tym czasie dziewczyna ucieka z baru tylnym wyjściem. Rycerze rozpoczynają pościg, który zakłóca szarżujący na nich Hawk. W tym czasie Meliodas przejmuje uciekającą dziewczynę. Elizabeth opowiada mu o okropnościach jakich dopuścili się Świeci Rycerze w ostatnim czasie oraz o porwaniu rodziny królewskiej. Jedyna siłą zdolna pokonać Świętych Rycerzy jest Siedem Grzechów Głównych. Ich rozmowa zostaje jednak przerwana przez nagły osuw ziemi wywołany przez rycerza Twigo. Jednak wszyscy zostają uratowani przez Meliodasa i powracają na skarpę bez szwanku. Gdy Meliodas dowiaduje się, że Elizabeth jest księżniczką nie kryje zdziwienia. Twigo atakuje z zamiarem zabicia jej, jednak kolejny raz zostaje uratowana przez właściciela baru. Elizabeth nie chce by zginął i prosi aby uciekał, ten jednak wie, że rycerz nie odpuści im obojgu. Meliodas wyjawia księżniczce swoje imię i odpiera atak Twigo, okazuje się, że jest on kapitanem Siedmiu Grzechów Głównych i Smoczym Grzechem Gniewu. Meliodas bez problemu pokonuje Twigo i informuje Elizabeth że znalazła pierwszą poszukiwaną osobę. Pojawia się zawołana przez Hawka Mama Hawka, na której plecach znajduje się bar "Pod Kapeluszem Dzika" i wspólnie wyruszają w dalszą drogę.

Mama Hawka przenosi bar w kolejne miejsce. Meliodas zatrudnia Elizabeth jako kelnerkę i daje jej uniform baru. Oczywiście właściciel nie omieszka pomacać Elizabeth pod pozorem sprawdzenia czy strój dobrze pasuje, za co otrzymuje reprymendę od Hawka. Elizabeth próbuje dowiedzieć się czy Siedem Grzechów Głównych rzeczywiście jest tak groźnych jak opowiadają ludzie, na swoje pytanie otrzymuje jednak wymijające odpowiedzi, Meliodas nie chce mówić o swym grzechu.

Wreszcie wszyscy docierają do wioski Bernia. Po drodze Meliodas opowiada jak świetny jest bernijski alkohol po drodze zauważają, że źródło i zioła na brzegu rzeki, o której również opowiadał wyschły. Gdy docierają do centrum wioski zauważają tłum ludzi, z początku myślą że to festiwal. Okazuje się jednak, że mieszkańcy próbują wyciągnąć miecz Świętego Rycerza. Niektórzy mieszkańcy zaczynają obrzucać kamieniami dziecko imieniem Mead, które było powodem złości rycerza, jednak Meliodas szybko zabiera go stamtąd do baru. Meliodas próbuje się dowiedzieć, czy mały rzeczywiście zna członka Siedmiu Grzechów Głównych jak twierdził w wiosce. Ten jednak nie chce odpowiedzieć na pytanie i stwierdza, że jest głodny. Do baru wraca Elizabeth i opowiada chłopcu o tym jak była mała i chciała zwrócić na siebie uwagę, podobnie jak Mead. Chłopiec zaczyna płakać i przyznaje się do kłamstwa.

Z wioski dochodzą hałasy i Mead bez namysłu biegnie z powrotem do wioski, a za nim Meliodas. Okazuje się że zamieszanie spowodowane jest pojawieniem się rycerzy, którzy grożą, że jeśli miecz nie zostanie wyciągnięty podniosą podatki. Meliodas widząc starania mieszkańców i wyśmiewających ich rycerzy, którzy popijają piwo, postanawia pomóc wiosce. Zabiera alkohol rycerzom z rąk po czym je wypija i stwierdza:

"Ludzie, którzy nie potrafią docenić smaku piwa, nie zasługują, by je pić."
— Meliodas do rycerzy wyśmiewających mieszkańców wioski Bernia w rozdziale 2

Meliodas pulling Gilthunder's sword

Meliodas nie ma czym za nie zapłacić, może jednak odwdzięczyć się za ten wspaniały smak w inny sposób. Podchodzi do miecza i bez problemu go wyciąga.

Po tym popisowym akcie bohaterstwa Mead chce się dowiedzieć czy jest jednym z grzechów, ten jednak kieruje chłopca w stronę mieszkańców i wypowiada ważne dla nich obu słowa:

"Nie ważne jakich kłamstw byś nie wymyślił, serca nie oszukasz."
— Meliodas w rozdziale 3

Gdy Meliodas wypowiada te słowa w jego oczach widnieje smutek, po chwili jednak mieszkańcy wioski gromadzą się wokół i wychwalają swojego wybawcę krzycząc i wiwatując.

Wieczorem w barze "Pod Kapeluszem Dzika" odbywa się impreza na cześć Meliodasa zbawcy wioski Bernia. Meliodas udziela Elizabeth rad dotyczących kelnerowania, bardzo podobają mu się to, że będzie to jej pierwszy raz.

Stojąc za barem Meliodas wyczuwa zbliżające się w kierunku wioski niebezpieczeństwo natomiast Elizabeth załamana ciągłymi porażkami wybiega zapłakana z baru. Meliodas również udaje się w kierunku wyjścia, Hawk myśli, że zamierza on pocieszyć Elizabeth ten jednak oświadcza, że zamierza się odlać.

Meliodas returning Gilthunder's spear

Na zewnątrz Elizabeth żali się że jest beznadziejną kelnerką, uważa że informacja o lesie, którego wszyscy unikają jest nic nie warta, co jednak budzi zainteresowanie Meliodasa. Kapitan udowadnia jej, że się myli, gdyż dzięki swej determinacji odnalazła jego. Na niebie pojawia się włócznia, która ma uderzy w wioskę, Meliodas chwyta ją jedną ręką, jednak siła ataku jest tak wielka, że odrzuca go do tyłu, on jednak nie poddaje się i mimo uderzenia w kilka budynków zatrzymuje ją, po czym odrzuca z powrotem. Po chwili włócznia dociera do miejsca, z którego została rzucona, a Fort Solgales ulega zniszczeniu.

Meliodas decyduje, że czas wyruszyć, gdyż ich obecność może przysporzyć mieszkańcom zbyt wiele kłopotów. Elizabeth próbuje dowiedzieć się dokąd tym bardziej że Meliodas twierdzi, że to dzięki niej wie w jakim kierunku mają się udać. Ich celem jest odnalezienie kolejnego grzechu.

Wątek Las Białych SnówEdytuj

Meliodas wraz z Elizabeth i Hawkiem docierają do Lasu Białych Snów, mimo trzech godzin wędrówki po lesie nie spotkają tam żywej duszy. Meliodas korzystając z sytuacji oddaje się przyjemności poodtykania wdzięków księżniczki i łapie ją za pośladki, ona z przerażeniem krzyczy, jednak, gdy okazuje się, że to kapitan z ulgą wypuszcza nagromadzone w piersiach powietrze. Nie wie jeszcze, że zabrał on istotną część jej garderoby. Meliodas zaczyna się z nią drażnić próbując odkryć co się stało, że jest tak bardzo zakłopotana. Rozjuszony ich wygłupami Hawk krzyczy, że powinni ruszać dalej, gdy nasi bohaterowie odwracają się w jego stronę nie widza jednej świnki, a kilkanaście. Wszystkie zaczynają się przekrzykiwać po czym szarżują na Meliodasa aby coś zrobił, ten aby uniknąć stratowania wszystkim wymierza porządnego kuksańca w głowę po chwili zamiast świnek wokoło pojawia się wiele kopii księżniczki. Każda próbuje udowodnić, że jest tą prawdziwą po czym wszystkie ruszają na Meliodasa, który zadowolony podziwia piersi zebranych dziewcząt. Gdy wszystkie próbują go schwycić ten robi szybki unik i stwierdza, że musi sprawdzić, która jest tą właściwą poprzez wykonywanie wszystkich jego poleceń. Jego rozkazy nie są poważne, przeciwnie Elizabeth, musi wykonywać nieco zawstydzające pozy, wreszcie Hawk nie wytrzymuje stwierdzając, że Meliodas powinien potraktować sytuację poważnie. Kapitan łapie świnkę pod ramię, a dziewczynom każe skoczyć tak wysoko jak tylko potrafią. Prawdziwa księżniczka jednak zamiast skoczyć przykuca, wtedy wszystko staje się jasne, Meliodas dobywa rękojeści i atakuje pozostałe dziewczyny, które zamieniają się w Psotne Chochliki. W tym momencie kapitan oddaje Elizabeth majtki i wszyscy puszczają się biegiem za uciekającymi psotnikami. Z daleka zauważają, że biegną w stronę małej śpiącej dziewczynki, gdy jednak wszyscy do niej docierają okazuje się, że wcale taka mała nie jest. Chochliki wzywają ją z przerażeniem stwierdzając, że wpuścili do lasu Świętego Rycerza.

Psotne Chochliki budzą śpiącą dziewczynę, która szybko otwiera oczy i wstaje zdenerwowana, po czym chwyta stojącego z przodu Meliodasa. Elizabeth i Hawk krzyczą aby go zostawiła przy czym głośno wołają jego imię, gdy docierają do niej ich słowa, przygląda się bliżej schwytanej postaci, która wita ją najzwyczajniejszym w świecie:

"Yo, Diane! To już dziesięć lat."
— Meliodas do Diane

Olbrzymka zaczyna krzyczeć z radości i go przytulać rozpoznając w nim kapitana. Gdy Diane zauważa stojącą z boku Elizabeth, a jej humor zmienia się diametralnie. Diane rzuca z całej siły Meliodasem i zaczyna płakać żądając usprawiedliwienia, gdy ten jednak stwierdza, że żadnego nie ma olbrzymka zaczyna okładać go pięściami. Gdy emocje opadają, a Meliodas opowiada historię Elizabeth. Kapitan pyta Diane czy pamięta coś sprzed 10 lat, gdyż to jest jeden z powodów poszukiwania grzechów, a sam stracił wspomnienia z tamtego wydarzenia i opowiada to co zapamiętał. Niezależnie od wszystkiego Meliodas pragnie poznać prawdę o tamtym dniu.

Pogoda ulega szybkiej zmianie, a w powietrzu czuć deszcz, nad nimi pojawia się gigantyczna chmura burzowa, po czym uderza w nich piorun krępując ich ruchy. Przed nimi pojawia się Święty Rycerz Gilthunder. Meliodas zaczyna kojarzyć imię przybyłego rycerza, ale co ważniejsze zauważa, że jego moc jest identyczna jak rycerza, który zatamował rzekę w wiosce Bernia. Gilthunder przykłada miecz do karku Meliodasa i wyjaśnia mu powód swojej żądzy zwycięstwa nad Meliodasem. Gdy wspomina o swoim ojcu Zaratrasie, Meliodas przypomina sobie skąd go zna. Dla Gilthundera przeszłość jednak nie ma znaczenia, liczy się udowodnienie, że jest silniejszy od swego ojca i Siedmiu Grzechów Głównych. Meliodas podpuszcza go aby rozpoczęli walkę, rycerz ma zamiar uwolnić ich z więzów jednak kapitan stwierdza, że nie ma takiej potrzeby i bez problemu uwalnia się. Po chwili Gilthunder wraz z Meliodasem stają w szranki. Kapitan zaznacza również aby Diane się nie wtrącała.

Obaj wyciągają broń, Gilthunder wysyła w kierunku Meliodasa potężny Piorun, ten jednak z pomocą Rękojeści Smoka używa Całkowitej Kontry, która uderza w przeciwnika, który mimo to nie odnosi obrażeń i szybko atakuje Meliodasa od tyłu i zadaje cios. W efekcie raniony Meliodas upada, a na jego prawym ramieniu widać głęboką ranę. Jako honorowy rycerz Gilthunder pyta o jego ostanie życzenie, Meliodas chce się dowiedzieć co się stało z pozostałymi Grzechami, młody rycerz wie jedynie gdzie przebywa Ban Lisi Grzech Chciwości oraz King Niedźwiedzi Grzech Lenistwa i oczywiście spełniając obietnicę wyjawia ich położenie. Gdy Meliodas otrzymuje pożądane informacje otwiera oczy i radośnie dziękując bez najmniejszego problemu wstaje żwawo z ziemi.

Gilthunder zauważa, że pozwolił się zranić by poznać położenie swoich towarzyszy, nie ma jednak zamiaru pościć go wolno. Meliodas nie zamierza jednak kontynuować walki i unika wszystkich wymierzonych w niego ataków. W końcu zostaje schwytany przez Diane, która rzuca nim z całej siły poza las. Elizabeth martwi się raną kapitana jednak on stwierdza, że to nic takiego.

Meliodas postanawia, że zaczną od uwolnienia Bana z Lochu Baste, gdyż są bliżej tego miejsca, Hawk obawia się, że pchają się w paszczę lwa, jednak kapitan zauważa, że i tak ich ruchy są śledzone. Elizabeth jest jednak przeciwna uważając iż najpierw powinni opatrzyć jego ranę, co wykorzystuje Meliodas wkładając swoją głowę pod jej spódnice, twierdząc, że to na pewno pomoże. Po chwili wstaje, poklepuje przyjacielsko księżniczkę po głowie i stwierdza, że wystarczy mu odpoczynek, po czym udaje się do baru. Elizabeth chce oddać mu jego torbę, którą wzięła ze sobą z lasu, gdy wbiega za nim do środka widzi na podłodze zemdlonego kapitana.

Wątek Loch BasteEdytuj

Wątek Stolica UmarłychEdytuj

Wątek Festiwal Walki VaizelEdytuj

Wątek Gigant w zbroiEdytuj

Wątek Infiltracja królestwaEdytuj

Wątek Po infiltracji królestwaEdytuj

Wątek AlbionEdytuj

Wątek IstarEdytuj

Wątek RavensEdytuj

Wątek Wielki Festiwal WalkiEdytuj

Umiejętności i ekwipunekEdytuj

Meliodas jako że jest kapitanem Siedmiu Grzechów Głównych jest niezwykle potężny. Ma nadludzką siłę, jest w stanie zgnieść stal w zbroi Świętego Rycerza gołymi rękami. Jest niezwykle zwinny i szybki, bez problemu unika ataków Świętych Rycerzy. Bez większych trudności uwolnił się z wiązań z pioruna, w których uwięził go Gilthunder.

Images

Tajemniczy znak: Meliodas ma tajemniczy czarny znak na czole, który pojawia się tylko wtedy, gdy korzysta on z pełnej mocy. Również jego oczy zmieniają kolor z przyjaznej zieleni na czarny. Pierwszy raz widzimy owy znak w dziewiątym rozdziale kiedy Święty Rycerz Golgius chce odebrać Meliodasowi jego miecz. Choć lekarz podał mu truciznę Meliodas żyje i nie pozwala by Golgius zabrał mu jego własność. Kolejny raz kiedy widzimy znak ma miejsce podczas Festiwalu Walki Vaizel kiedy Meliodas i Ban walczą między sobą. Ban korzystając ze swoich umiejętności wysysa z kapitana jego siłę. Walka jest brutalna i zacięta. Kiedy Meliodas nie ma już sił i leży na arenie Ban chce zadać ostateczny cios jednak sam ląduje na szczycie góry po potężnym ciosie Meliodasa. Najprawdopodobniej moc ta, należy do rasy demonów, z którą jest związany.

UmiejętnościEdytuj

  • Całkowita Kontra: Ta umiejętność pozwala Meliodasowi odbić atak z powrotem do wroga, ale z dużo większą siłą, zatem im silniejszy atak wroga tym siła Meliodasa jest większa. Minusem jest to, że Meliodas nie może zaatakować jako pierwszy oraz, że nie może odbić ataków bazujących tylko na sile fizycznej.

BronieEdytuj

Meliodas showing his Dragon Handle
Liz's Sword

ZaklęciaEdytuj

  • Enchantment: Hellblaze付呪 (エンチャント) ・「獄炎 (ヘルブレイズ) Fuju (Enchanto): "Gokuen (Herubureizu)"」: Jest to tajemnicza zdolność Meliodasa, pozwala mu generować czarne płomienie. Technika ta ma także dodatkowy efekt znoszący regenerację nieśmiertelnych, co pokazano, gdy użył go przeciwko Banowi.
    • Divine Slayer神千斬りKami Chigiri」: Potężna technika, która wymaga od Meliodasa użycia pełnej mocy i zmysłów na najwyższej granicy i strzela dużym strumieniem czarnych płomieni aby zadać jeden decydujący atak.

RelacjeEdytuj

WalkiEdytuj

Wampiry z EdinburghEdytuj

Wątek WprowadzenieEdytuj

Wątek Las Białych SnówEdytuj

Wątek Loch BasteEdytuj

Wątek Stolica UmarłychEdytuj

Wątek Festiwal Walki VaizelEdytuj

Wątek Gigant w zbroiEdytuj

Wątek Infiltracja królestwaEdytuj

Wątek Po infiltracji królestwaEdytuj

Wątek AlbionEdytuj

Wątek IstarEdytuj

CiekawostkiEdytuj

  • Meliodas w legendach arturiańskich był znany jako ojciec Tristana i jako jeden z rycerzy Okrągłego Stołu.
    • Talent: Molestowanie Elizabeth.
    • Hobby: Zbieranie piwa
    • Codzienna rutyna: Molestowanie Elizabeth.
    • Ulubiona potrawa: Wieprzowina duszona w piwie
    • Czarująca cecha: Ahoke (mały kosmyk włosów, który się przykleja)
    • Kompleks: Brak
    • Osoba, którą szanuje najbardziej: Kapitana Resztek
    • Kogo nie chciałby mieć za wroga: Merlin
  • Meliodas ma dużą kolekcję alkoholi zbieraną podczas podróży.
  • Potrawy gotowane przez Meliodasa wyglądają pysznie ale smakują obrzydliwie. Jest tak dlatego, że Meliodas nie dba o uczucia klientów wobec jego potraw.
  • Ban i Meliodas siłowali się na rękę ponad 720 razy, z czego jeden z nich wyszedł z przewagą 361. Do tej pory kłócą się o to, kto prowadzi.
  • Wierzy się, że to Meliodas jako pierwszy odkrył i zdobył siłę krwi Demona.
  • Meliodas posiada dwa pokoje w barze "Pod Kapeluszem Dzika" - jeden na pierwszym piętrze, a drugi na piętrze z Elizabeth.
  • Mroczny znak Meliodasa ma przypominać spiralę, która ma oznaczać eteryczną energię promieniującą na zewnątrz.