FANDOM

Escanor (エスカノール; Esukanōru) jest członkiem Siedmiu Śmiertelnych Grzechów, noszącym tytuł Grzechu Pychy, którego symbolem jest Lew. W przeszłości, był także Świętym Rycerzem rangi Diamentowej. 

Wygląd

Nie wiadomo jak Escanor wygląda obecnie. Dziesięć lat temu, nosił pełną zbroję z unikalnym hełmem i dzierżył włócznię.

W młodości, Escanor był niezwykle chudy i wyglądał dość mizernie; miał krótkie włosy, odstające uszy i nosił ubrania o kilka rozmiarów za duże. Podczas transformacji, jego ciało nabiera mięśni na tyle, by dopasować się do odzienia.

Na liście gończym, Escanor jest przedstawiany (prawdopodobnie błędnie) jako mężczyzna w średnim wieku z przystrzyżoną brodą oraz włosami zawiązanymi w kucyk.

Symbol Bestii Escanora znajduje się na plecach.

Osobowość

Escanor wydaje się posiadać rozszczepioną osobowość w zależności od pory dnia.

Nocą, Escanor jest nieśmiały, skromny i wygląda słabo. Przeprasza niemal za wszystko, myśląc że stwarza kłopoty pozostałym członkom drużyny, jednak jest także wystarczająco zmotywowany by dawać z siebie wszystko.

Im bliżej do wschodu słońca, tym bardziej osobowość Escanora się zmienia: staje się bardziej dumny, otwarty a nawet arogancki (rozkazał Królowi Wampirów by ten przeprosił go, za to że urodził się na jego świecie).

Historia

12 lat temu

Klan Wampirów opanował królestwo Edynburg, zagrażając w ten sposób Liones i całej Brytanii. Siedem Śmiertelnych Grzechów zostało wysłanych by rozprawić się z nimi i odbić Zamek Edynburski; obejmowało to też Escanora, pomimo sprzeciwów ze strony Dreyfusa, Hendricksona i Kinga.

Po rozpoczęciu misji, Meliodas udaje się po Escanora, wyciągając go ze specjalnego pokoju, jednocześnie ciągnąc za sobą jego Święty Skarb. Grzech Pychy przeprasza kapitana, dodając że muszą ukończyć misję przed wschodem słońca. Po zapewnieniu, że wszystko zostało zaplanowane z pomocą Merlin, Escanor deklaruje dać z siebie wszystko.

Meliodas i Escanor zostali przeniesieni do Edynburga, za pomocą magii Merlin. Na słowa Meliodasa, że potrzeba mu więcej wiary w siebie, Escanor przeprosił za to, że się urodził, stwierdzając że nienawidzi w siebie wszystkiego. Po chwili zostali oni rozdzieleni a Escanor napotyka Króla Wampirów, Izrafa, który nakazuje mu podać powód przybycia.Ten odpowiada "aby pozbyć sie wampirów" ten go wyśmiewa i zaczyna walkę Escanor ucieka aż do wschodu słońca po czym staje w miejscu i daje sie trafić umiejętnością króla wampirów. Wychodzi z tego bez szwanku i przecina bark wampira który od razu się zregenerował następnie nakazał królowi przeprosić wampira za to że urodził ze w jego świecie dodając że takich ja on jest na pęczki w jego świecie jednak on sam jest niespotykanym ewenementem następnie pokonał go 1 ciosem używając swojego świętego skarbu.

10 lat temu

Escanor, razem z pozostałą szóstką, został wezwany by spotkać się z Wielkim Świętym Rycerzem, Zaratrasem, po wykonaniu misji pokonania Królowej Trolli, podczas której przypadkowo został zniszczony Ołtarz Wielkiego Druida. Po znalezieniu martwego Zaratrasa w jego komnacie, zostali napadnięci przez Świętych Rycerzy. Gdy Meliodas rozkazał wszystkim się rozproszyć i zebrać później, Escanor usłuchał i ukrył się.

Fabuła

Wprowadzenie

List gończy Escanora jest wywieszony na tablicy, w barze Meliodasa.

Jest on wspominany kilka razy, jednak jego obecna lokacja jest nieznana.

Walka z przykazaniami

Escanor przy 1 spotkaniu w mandze (147 rozdzał 19 strona) prowadzi bar "Mój obżartuszek" do którego trafili przypadkiem Ban,Elaine oraz Jericho uciekając przed przykazaniami. Była wtedy noc gdyż Escanor mówił niepewnie i drżał. W barze było dużo rozstawionych rozmaitych trunków.Stoły,krzesła oraz lada były wyrzeźbione z kamieni a nad ladą wisiał dumnie jego święty skarb "Boski Topór Rhitta".Uciekinierzy poprosili o ukrycie ich przed przykazaniami a ten zachował ich w spiżarni za ladą.Kiedy Galan oraz Merascylla przybyli do baru udawali że nie wiedzą gdzie oni są a następnie upili się piwem z Berni. Kiedy im się znudziło Galan powiedział że wyczuwa ich obecność w spiżarni ale w zamian za trunek da im szanse na uratowanie ich grając w grę która polegała na uderzaniu się nawzajem aż do śmierci. Z walki nie można było sie również wycofać . Zdeterminowany Escanor zgodził się, jednak po 1 ciosie Galana leżał na ziemi i nie mógł sie podnieść aż do wschodu słońca. Galan zobaczył topór wiszący nad Barem, nie potrafił go unieść a więc uznał, że jest żle wyważony i posiada za krótki drzewiec. Nagle Escanor zabrał mu Święty Skarb mówiąc ze jest to broń jednoręczna. Następnie stwierdził, że demony nie są godne go dotykać i przedstawił się jako 1 z śmiertelnych grzechów : Lwi grzech Pychy Escanor . Podczas wznowionej walki Escanor przeciął Galana jednym ciosem w pół, ale Galan zregenerował się twierdząc, że nie da się go zabić w tak łatwy sposób. Na co Escanor odpowiedział, że gdyby to było za łatwe to by gra nie była dla niego zabawna, dając do zrozumienia że przeciął go umyślnie. Słowa te sprowokowały Galana który w przypływie gniewu użył swojej umiejętności "Nad krytyczność" podnosząc poziom mocy do 40 tysięcy, uderzając Escanora z całej siły jednak w tym czasie Lwi Grzech miał poziom mocy 50060 (bitwa toczona była przed południem - czyli dzięki zdolności Escanora, jego moc rosła wraz każdą sekundą aż do południa) przez co cios wymierzony w Lorda Escanora nie zrobił na nim wrażenia, nie powodując zbyt wielkich obrażeń, który wtedy odparł że też weźmie tą walkę na poważnie. Gdy Escanor miał wykonać swój atak, przed uderzeniem Galan, który przerażony potęgą Lwiego Grzechu Pychy, uciekł - łamiąc zasadę gry -  zamieniając się w kamień. Lwi grzech odparł "Nawet prastare demony czują strach w obliczu śmierci, rzecz jasna nie ma się co dziwić skoro to ze mną przyszło sie mu mierzyć" .Następnie daje możliwość Merascylli uciec lub zginąć jednak ta zaczyna z nim walkę używając swojego kokonu ciemności i pożerając jego dusze jednak ta okazałą sie zbyt gorąca i spaliła Przykazanie od środka wygrywając tym samym walkę z 2 przykazaniami wychodząc bez szwanku . Dodaje, że ma z Banem po pogadania i na tym kończy się pierwsze spotkanie z Escanorem.

Zdolności/Wyposażenie

Escanor blisko przed południem miał ponad 60000+ mocy (Odrobinę więcej niż Meliodas po odzyskaniu pełnej mocy). Był on dawniej Świętym Rycerzem rangi Diamentowej.

Pomimo bycia słabym w nocy, Escanor jest szybki i na tyle zwinny by unikać ataków Króla Wampirów, Izrafa.

Uzbrojenie

  • Boski Topór Rhitta: Świętym Skarbem Escanora jest ogromny topór, na tyle ciężki, że nawet Meliodas nie mógł go unieść.
  • Włócznia:  10 lat temu, gdy Siedem Śmiertelnych Grzechów zostało wrobione w morderstwo Zaratrasa, Escanor posiadał sporą włócznię.

Relacje

Siedem Śmiertelnych Grzechów

Merlin

Escanor podkochuje się w Merlin i zawsze stara się wypaść przed nią jak najlepiej.

Ciekawostki

  • W legendach Arturiańskich, Escanor był rycerzem którego pokonał Sir Gawain. Wedle legendy, siła Escanora stopniowo zwiększała się do południa a później jej ubywało.
  • Fakty o Escanorze, wg oficialnego databook'a:
    • Talent: nieznany
    • Hobby: nieznane
    • Codzienna rutyna: drzemka, pisanie poezji
    • Ulubiona potrawa: mięso (w dzień), warzywa (w nocy)
    • Czarująca cecha: nieśmiałość
    • Kompleks: on sam
    • Osoba, którą szanuje najbardziej: Merlin i Meliodas
    • Kogo nie chciałby mieć za wroga: nikogo
  • Symbolami grzechu Pychy, w sztuce, są zazwyczaj Koń oraz kolor fioletowy.