FANDOM

Ban
Ban anime full appearance
Kanji/Kana バン
Rōmaji Ban
Pseudonim Bandyta Ban
Ban Nieumarły
Baan
Lisi Grzech Chciwości
Lord Ban
Król Wróżek, Ban
Opis biologiczny
Urodzony/a 14 Lutego
Wiek 43 lata
23 Lata (Wiek ciała)
Rasa Nieśmiertelny
Człowiek (Kiedyś)
Płeć Mężczyzna Malesymbol
Wzrost 210 cm
Waga 70 kg
Kolor Oczu Czerwone
Kolor Włosów Błękitne/Białe
Grupa Krwii B
Status
Ranga Diament (dawniej)
Relacje Elaine (Ukochana)
Zawód Członek Siedmiu Śmiertelnych Grzechów

Kucharz w barze "Pod Kapeluszem Dzika"
Bandyta (dawniej)

Przynależność Siedem Śmiertelnych Grzechów
Umiejętności Wydarcie

Nieśmiertelność

Ekwipunek
Święty Skarb Courechouse
Symbol Bestii Symbol fox Lis
Debiut
Manga Rozdział 7
Anime Odcinek 4
Seiyū Tatsuhisa Suzuki
Galeria Obrazów

Ban jest członkiem Siedmiu Śmiertelnych Grzechów i Grzechem Chciwości, którego symbolem jest Lis. Po rozpadzie grupy, początkowo nie wiadomo gdzie się podziewał, jednak po pięciu latach został schwytany i uwięziony w Lochu Baste jako przynęta na Meliodasa. W momencie gdy dowidział się, że jego przyjaciel Meliodas wciąż żyje postanowił przyłączyć się do swojego kapitana, by razem z nim wyruszyć w podróż i odszukać resztę Grzechów.

WyglądEdytuj

Ban in his new outfit
Obecny wygląd
Ban wanted
List Gończy
Ban 10 years ago armor
10 lat wcześniej w zbroi

Ban jest wysokim, muskularnym mężczyzną z bladą skórą. Ma dobrze rozwinięte mięśnie brzucha, krótkie, jasne, rozczochrane włosy, cienkie brwi oraz szkarłatno-czerwone oczy. Po lewej stronie od szyi, aż do policzka ma bliznę po ranie zadanej przez Meliodasa. Pod koniec Wątku Lochu Baste, Ban ma na sobie czerwoną kurtkę i spodnie z ćwiekami oraz buty w podobnym kolorze.

Dziesięć lat temu, Ban nosił pełną, czerwoną zbroję z hełmem takim, jak reszta drużyny i trzymał rapier. Kiedy był uwięziony w Lochu Baste, włosy urosły mu do ramion, miał brodę i wąsy. Jednak tuż po jego ucieczce, wykorzystał ataki Jericho, by przyciąć włosy.

Z powodu utraty swojej koszuli podczas walki z Kingiem w Stolicy Umarłych, Ban nosi fartuch, dopóki na Festiwalu Walk w Byzel nie znalazł podobnego kompletu ubrań. Jego Lisi symbol Siedmiu Grzechów Głównych znajduje się powyżej talii po lewej stronie. Jego list gończy jest dość dokładny, ma na nim włosy sięgające do ramion. Widać też dokładnie jego charakterystyczną bliznę.

OsobowośćEdytuj

Ban jest na ogół pewnym siebie, porywczym mężczyzną, który szybko się ekscytuje i podnieca. Lubi walczyć, nie miałby oporów przed zabiciem człowieka. Jedyną osobą, którą podziwia jest Meliodas, z którym łączy go miłość do alkoholu. Mimo to czasami możemy zauważyć drugą stronę jego osobowości. Często myśli o Elaine i za wszelką cenę pragnąłby ją ożywić. To z jej powodu nienawidzi klanu demonów. Jednakżę walce na śmierć i życie ze swoim kapitanem, do której namówił go klan bogiń, zdradzając jego rasę (demon), żałuje tego co zrobił i pragnął się z nim pogodzić.

HistoriaEdytuj

10 lat temuEdytuj

Dziesięć lat wcześniej Siedem Grzechów Głównych zostało wezwanych do starego zamczyska na obrzeżach miasta w sprawie przedyskutowania jakiejś ważnej kwestii z Wielkim Świętym Rycerzem Zaratrasem. Członkowie grupy zastanawiali się jaki może być temat dyskusji podejrzewając, że zostaną za coś zganieni, wspólnie jednak planowali wybrać się na festiwal założenia państwa. Gdy weszli do sali zobaczyli zamordowanego Zaratrasa, przebitego wieloma włóczniami. Po chwili wieża w której się znajdowali została otoczona przez wszystkich Świętych Rycerz królestwa którzy szybko rozpoczęli atak. Po tym zdarzeniu wszyscy zostali oskarżeni o zdradę stanu i zabójstwo Zaratrasa.

5 lat temuEdytuj

Pięć lat temu Ban został schwytany przez grupę rycerzy znaną jako Dziwaczne Kły od tamtej pory nigdy nie ujrzał promieni słońca, nigdy nie wolno mu było przemówić, ani się poruszyć i nigdy nie miał w ustach porządnego pożywienia, do końca życia miał być torturowany. W rzeczywistości sam pozwolił się pojmać by "czuć ból który pozwoli mu poczuć, że żyje". Gdy został uwięziony w Lochu Baste stracił swój Święty Skarb.

FabułaEdytuj

Wątek WprowadzenieEdytuj

List Gończy Bana zostaje pokazany na tablicy w barze "Pod Kapeluszem Dzika".

Wątek Las Białych SnówEdytuj

Ban zostaje wspomniany przez Gilthundera, który wyjawia Meliodasowi znane mu miejsca pobytu członków Siedmiu Grzechów Głównych. Do przykutego i kompletnie pozbawionego możliwości ruchu Bana docierają wieści o zniszczeniu Fortu Solgales przez Meliodasa, po usłyszeniu tej informacji z zadowoleniem zaczyna nucić.

Wątek Loch BasteEdytuj

Wątek Stolica UmarłychEdytuj

Wątek Festiwal Walk w ByzelEdytuj

Wątek Gigant w ZbroiEdytuj

Wątek Infiltracja KrólestwaEdytuj

Umiejętności/EkwipunekEdytuj

Umiejętności Edytuj

16 kopia

Ban posiada ogromną wytrzymałość. Mimo iż spędził w Lochu Baste 5 lat bez problemu opuścił swoją celę wywarzając metalowe drzwi. Jest bardzo zwinny, korzystając z ataków Jericho ogolił się. Ban miał dużą siłę i umiejętności jeszcze przed wypiciem wody z Fontanny Młodości. Dodatkową zdolnością Bana jest umiejętność pozwalająca mu kraść innym siły był dzięki niej w stanie uzyskać w walce z galanem poziom pocy przewyszający ów przykazanie  .Posiada również zdolności pozwalające: natychmiastowo wyrwać serce (lisie łowy).posiada również zdolność "Zero Sign" która zostala ukazana w 176 rozdziale był dzięki niej w stanie niezauważenie podejść do jednego z przykazań i natychmiastowo go zabić"

Broń Edytuj

Sansetsukon Edytuj

W czasach kiedy Ban był bandytą korzystał on z broni podobnej do nunczako - sansetsukon z tą różnicą że broń Bana składała się z trzech metalowych lub drewnianych pałek połączonych ze sobą łańcuchem. Korzystał z niego używając Wydarcia aby chwycić przedmioty tak jak w przypadku Fontanny Młodości. Sama broń była na tyle mocna że była w stanie wyrwać serce demona.

CourechouseEdytuj

Courechouse (聖棍 クレシューズ, Seikon Kureshūzu) - Święty Skarb Bana który przypomina ozdobny kij, rozdzielający się na cztery części połączone łańcuchem. Została mu odebrana, po jego uwięzieniu w Lochu Baste.

RelacjeEdytuj

  • F6ead231985a8dbe38368ad12c8d4b361759a514 hq

    Ban i Elain podczas walki z Demonem

    Elaine- końcem podróży Bana był Las Wróżek, w którym znajdował się kielich wiecznej młodości. Gdy mężczyzna wszedł do korony drzewa miał zamiar zabrać kielich, lecz przeszkodziła mu jedna z wróżek, a dokładniej strażniczka kielicha Elaine.Trwało to trochę czasu zanim Elaine udało się przekonać Bana, aby nie kradł kielicha.Spędzali ze sobą dużo czasu aż gdy pewnego dnia Elaine przeglądała album Bana, gdy ten był na jagodach, powiedziała że chciałaby być chciałaby, aby Ban ukradł ją zamiast kielicha. On usłyszał to i powiedział, że z chęcią to zrobi i jest bardzo poważny w tym co mówi, ponieważ Elaine jest jedyną osobą, która go rozumie i chcę z nim spędzać czas. Później Drzewo został zaatakowany przez demona gdyż jednak Ban myślał że zabił potwora wyrywając mu serce, ale nie udało mu się ,ponieważ demony mają więcej serc.Ban kazał wypić Elaine napój wiecznej młodości , ta posłusznie wykonała polecenie, lecz po chwili pocałowała go i wlała w ten sposób eliksir do jego ust.Elaine została wraz z Bananem rozdeptana przez demona, lecz mężczyzna przeżył i zabił potwora .

* W drugim sezonie Nanatsu no Taizai Ban planuję wskrzesić umarłą Elaine ,aby znowu mogli być razem. Jest nawet gotów zabić swojego najlepszego przyjaciela Meliodasa dla swojej kobiety.*

WalkiEdytuj

Wątek Loch BasteEdytuj

  • Ban kontra Jude: Wygrana

Wątek Stolica UmarłychEdytuj

  • Ban kontra King (część 1): Nierozstrzygnięta

Wątek Festiwal Walk w ByzelEdytuj

  • Meliodaz kontra Baan: Przegrana
  • Ban kontra Jericho (wątek Byzel): Przegrana

Wątek Gigant w ZbroiEdytuj

Wątek Infiltracja KrólestwaEdytuj

CiekawostkiEdytuj

  • W legendach arturiańskich, król Ban był ojcem sir Lancelota oraz sir Hektora de Maris. Był on bratem króla Borsa, sojusznikiem Artura, oraz mężem lady Elaine.
  • Zgodnie z Databookiem pisze:
    • Talent: Kradzieże
    • Hobby: Zbieranie etykietek alkoholi 
    • Codzienna rutyna: Picie do utraty przytomności
    • Ulubiona potrawa: Wszystko, o ile nie zrobi tego Meliodas.
    • Czarująca cecha: Kły
    • Kompleks: brak
    • Osoba, którą szanuje najbardziej: Hawk
    • Kogo nie chciałby mieć za wroga: Meliodas.
  • Ban i Meliodas siłowali się na rękę ponad 720 razy, z czego jeden z nich wyszedł z przewagą 361. Do tej pory kłócą się o to, kto prowadzi.
  • Ban daje się uwięzić gdy ma depresję lub jest znudzony; zrobił to po śmierci Elaine i gdy usłyszał plotkę o śmierci Meliodasa.